niedziela, 25 maja 2014

C.W.Gortner - Przysięga królowej. Historia Izabeli Kastylijskiej

Tytuł: Przysięga królowej. Historia Izabeli Kastylijskiej
Autor: C.W.Gortner
Liczba stron: 444
Wydawnictwo: Znak
Źródło okładki: http://lubimyczytac.pl



Ostatnio trafiło w moje ręce kilka książek, których akcja została umieszczona kilkaset lat temu. Lubię historie, które opierają się na faktach, a jednocześnie w interesujący sposób przedstawiają wydarzenia, ludzi i zwyczaje sprzed lat. Książka "Przysięga królowej. Historia Izabeli Kastylijskiej" idealnie wpisała się w powyższe kryteria, więc czytało mi się ją z ogromną przyjemnością. 

Izabela od najmłodszych lat była wychowywana na materiał do korzystnego małżeństwa między rodami królewskimi. Śmierć ojca, zawirowania rodzinne i spiski sprawiły, że dziewczyna koronowana na królową. Władza nie smakuje jednak tak dobrze, jak można by było to sobie wyobrażać. Z każdej strony można spodziewać się ataku wrogich wojsk, skarbiec świeci pustkami, w kraju istnieją problemy z religią, które bardzo trudno dyplomatycznie rozwiązać. Dodatkowo rządy sprawowane przez Izabelę i wydawane przez nią decyzje nie zawsze podobają się jej mężowi, Ferdynandowi Aragońskiemu. Małżeństwo musi jednak być jednością, zwłaszcza w obliczu konfliktów, w jakie zostali wplątani.


"Przysięga królowej" pokazuje jak bardzo zmieniała się główna bohaterka, jak wpływały na nią piętrzące się obowiążki i problemy. Z mało znaczącej postaci stała się kimś ważnym na arenie międzynarodowej. Musiała podejmować odważne decyzje, które skutkowały poważnymi zmianami w Kastylii. Musiała przeciwstawić się fałszywym doradcom i skupić na tym, co podpowiadało jej serce i dobro ukochanej ojczyzny.


Trochę zabrakowało mi lepszego przedstawienia postaci Henryka i Ferdynanda, ale narracja przedstawiona z perspektywy Izabeli uniemożliwiła głębsze wniknięcie w psychikę bohaterów. Zwłaszcza szkoda mi tego, że uwaga nie skupiła się na tym pierwszym, bo bardzo ciekawiły mnie jego losy i decyzje. 

Książka jest rewelacyjną propozycją, zwłaszcza dla osób, które lubią powieści z wątkami historycznymi. Myślę, że świat przedstawiony przez C.W.Gortnera wciągnie Was tak samo jak mnie i będzie dobrą lekturą :)

Moja ocena: 8/10

Książkę przeczytałam i zrecenzowałam dzięki
Fakt ten nie wpływa na moją ocenę

Jeżeli chcecie kupić tę lub inną książkę i nie płacić za wysyłkę, to dzięki wpisaniu kodu rabatowego "BlogCatalinka" płacicie tylko za książkę. Więcej informacji TUTAJ 

2 komentarze:

  1. Wow ! Chciałabym przeczytać ja :3 To są moje klimaty <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie książki, więc to z pewnością coś dla mnie :-) Twoja ocena jest wystarczającą zachętą!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się